Hold | Type | Dag | Tidsrum | Lokale | Uger | Kommentar |
---|---|---|---|---|---|---|
Fælles | I | Mandag | 10-12 | U10 | 35-36 | |
Fælles | I | Mandag | 10-12 | U91 | 37-40 | |
Fælles | I | Mandag | 10-12 | U9 | 41 | |
Fælles | I | Onsdag | 08-10 | U49 | 35-36, 39-41 | |
Fælles | I | Onsdag | 08-10 | U26 | 37-38 | |
S1 | TE | Torsdag | 12-14 | U37 | 35-36, 39-41 | |
S1 | TE | Torsdag | 12-14 | U28 | 37-38 |
Planlægge og gennemføre et softwareudviklingsprojekt efter UP’s forskrifter, herunder udarbejde de ovennævnte artefakter.
Anvende simple designmønstre.
Beskrive det udførte arbejde i et klart og præcist sprog, og på en struktureret måde.
Emneoversigt
-Introduktion til systemudvikling.
-Unified Modelling Language (UML).
-UP’s procesmodel: faser, aktiviteter, iterationer.
-Identifikation af krav.
- Artefakter:
- Brugsmønstre.
-Domænemodel.
-Sekvensdiagrammer.
-Kontrakter.
- Interaktionsdiagrammer.
- Design klasse diagram.
- Mapning til kode.
- Simple design mønstre.
- Introduktion til projektstyring og -ledelse.
Litteratur
Reeksamen efter 2. kvartal.
Vejledende timetal
På naturvidenskab er undervisningen tilrettelagt efter trefasemodellen dvs. intro, trænings- og studiefasen.
Forelæsninger: 28 timer
Eksaminatorietimer/opgaveregning: 14 timer
Kurset vil involvere projektarbejde.
Aktiviteter i studiefasen
Sprog
Dette kursus undervises på dansk.
Kursustilmelding
Se tilmeldingsfrister.
Pris for åben uddannelse
Se priser for enkeltkurser.
Denne kursusbeskrivelse var gyldig fra 1. september 2008 til 31. august 2009.