Hold | Type | Dag | Tidsrum | Lokale | Uger | Kommentar |
---|---|---|---|---|---|---|
Fælles | I | Mandag | 10-12 | U45 | 10 | Naturvidenskab, Datalogi og Matematik |
Fælles | I | Mandag | 14-16 | U140 | 10 | Biologi og Farmaci |
Fælles | I | Mandag | 09-12 | U55 | 17 | Introduktion til projektarbejde på BMB |
Fælles | I | Mandag | 09-12 | U47 | 17 | Introduktion til projektarbejde på FKF |
Fælles | I | Mandag | 09-12 | BMB seminarrum | 17 | Introduktion til projektarbejde på Biologi |
Fælles | I | Mandag | 09-12 | U45 | 17 | Introduktion til projektarbejde på IMADA |
Fælles | I | Tirsdag | 12-15 | 1907 | 17 | Introduktion til projektarbejde på SUND |
Den studerende kan enten vælge et monofagligt projekt, hvor den studerende fordyber sig i et fagligt emne indenfor fagene 1-8, eller vælge et tværfagligt projekt, hvor emnet dækker over flere fag. De fleste monofaglige projekter vil naturligt medføre tværfaglighed (det vil f.eks. være nødvendigt at lære noget om kemi for at udføre et miljøbiologisk projekt); men den studerende kan fokusere på tværfagligheden, ved at vælge et decideret tværfagligt projekt.
Litteratur
Der er i øjeblikket ikke angivet nogle materialer for kurset.
Kursets hjemmeside
Dette kursus benytter e-learn (blackboard).
Forudsætningsprøver
Ingen
Eksamen- og censurform:
Den endelig afsluttende evaluering kræver godkendelse/beståelse af fem elementer:
1) Deltagelse i møder med vejleder og deltagelse i midtvejsseminar
2) Fælles projektrapport
3) Procesanalyse
4) Posterpræsentation på ”stormøde”
5) Individuel mundtlig eksamen bestående af et foredrag og efterfølgende spørgsmål som tager udgangspunkt i projektrapporten. Bedømmelse efter 7-trinsskalaen med intern censur. For at opnå en bestået karakter i den mundtlige eksamen, skal punkt 1-4 være bestået.
Evalueringen af punkt 1-4 samt projektrapporten gælder til og med reeksamen i 4. kvartal og kan således ikke overføres til det efterfølgende år.
Reeksamen efter aftale med vejleder i 4. kvartal indeværende år.
Vejledende timetal
På naturvidenskab er undervisningen tilrettelagt efter trefasemodellen dvs. intro, trænings- og studiefasen.
3. kvartal:
Projektvalg og vejledervalg efter orientering og skriftligt materiale. I forbindelse med projektvalg dannes grupperne, som består af 3-5 studerende.
4. kvartal:
1) Projektplanlægning i samarbejde med vejleder. Problemstillingen identificeres og der formuleres en projektplan.
2) Opnåelse af nødvendige redskabskompetencer ved at følge tilrettelagte forløb. I begyndelsen af 4.kvartal udbydes en række korte projektrelaterede forløb, hvoraf to: Projektarbejde (inkl. introduktion til litteratursøgning og e-learn.sdu.dk) og Formidling ( rapport og posterfremstilling) er obligatoriske for alle studerende, mens andre redskabsforløb følges efter behov (Powerpoint, Wordog LaTeX)).
3) Vidensindsamling, forsøgsplanlægning og udførelse af eksperimenter.
4) Midtvejsseminar med fremlæggelse af problemstilling.
5) Vidensbearbejdning, databearbejdning.
6) Rapportskrivning, procesanalyse og posterfremstilling.
Aktiviteter i studiefasen
Sprog
Der er ikke registreret nogle oplysninger om undervisningssproget.
Kursustilmelding
Se tilmeldingsfrister.
Pris for åben uddannelse
Se priser for enkeltkurser.
Denne kursusbeskrivelse var gyldig fra 1. september 2012 til 31. januar 2016.