Hold | Type | Dag | Tidsrum | Lokale | Uger | Kommentar |
---|---|---|---|---|---|---|
Fælles | I | Tirsdag | 10-12 | U55 | 6 | |
Fælles | I | Tirsdag | 12-14 | U110 | 8 | |
Fælles | I | Tirsdag | 08-10 | U55 | 9 | |
Fælles | I | Tirsdag | 16-18 | U1 | 17,19 | |
Fælles | I | Onsdag | 10-12 | U55 | 6-7 | |
Fælles | I | Onsdag | 12-14 | U55 | 10 | |
Fælles | I | Torsdag | 08-10 | U55 | 5,7-10,12,15-16,18 | |
Fælles | I | Fredag | 14-16 | U110 | 5 | |
H1 | TL | Mandag | 14-16 | Lab 5 og 6 | 10 | |
H1 | TL | Mandag | 08-16 | Lab 5 og 6 | 11-12 | |
H1 | TE | Tirsdag | 10-12 | U141 | 10 | |
H1 | TE | Onsdag | 14-16 | U14 | 17 | |
H1 | TE | Onsdag | 12-14 | U64 | 19-21 | |
H1 | TE | Torsdag | 14-16 | U64 | 6-9,12,14-16,18,20-21 | |
H1 | TL | Torsdag | 10-18 | Lab 5 og 6 | 10 | |
H1 | TE | Torsdag | 12-14 | U21 | 11 | |
H2 | TE | Mandag | 12-14 | U64 | 6-12,15-20 | |
H2 | TE | Tirsdag | 12-14 | U154 | 20-21 | |
H2 | TL | Onsdag | 10-12 | Lab 5 og 6 | 10 | |
H2 | TL | Onsdag | 08-16 | Lab 5 og 6 | 11-12,14 | |
H2 | TE | Onsdag | 12-14 | U142 | 21 | |
H2 | TE | Torsdag | 10-12 | U8 | 14 | |
H3 | TL | Mandag | 12-14 | Lab 5 og 6 | 10 | |
H3 | TE | Mandag | 14-16 | U155 | 11 | |
H3 | TE | Mandag | 08-10 | U8 | 12 | |
H3 | TE | Tirsdag | 08-10 | U64 | 7-8,10,16-18,20 | |
H3 | TE | Tirsdag | 16-18 | U64 | 14 | |
H3 | TE | Onsdag | 17-19 | U24 | 6 | |
H3 | TE | Onsdag | 14-16 | U24 | 9 | |
H3 | TE | Onsdag | 10-12 | U64 | 15 | |
H3 | TE | Onsdag | 12-14 | U8 | 19,21 | |
H3 | TL | Torsdag | 10-18 | Lab 5 og 6 | 11-12,14 | |
H3 | TE | Torsdag | 08-10 | U64 | 20-21 | |
H4 | TL | Tirsdag | 12-14 | Lab 5 og 6 | 10 | |
H4 | TE | Tirsdag | 10-12 | U64 | 21 | |
H4 | TE | Onsdag | 08-10 | U64 | 6,8-12,14-20 | |
H4 | TE | Onsdag | 08-10 | U146 | 7 | |
H4 | TE | Torsdag | 10-12 | U64 | 20-21 | |
H4 | TL | Fredag | 08-16 | Lab 5 og 6 | 11-12,14 | |
H5 | TL | Mandag | 16-18 | Lab 5 og 6 | 15 | |
H5 | TL | Fredag | 08-16 | Lab 5 og 6 | 15-16,18 | |
H6 | TL | Mandag | 14-16 | Lab 5 og 6 | 15 | |
H6 | TL | Mandag | 10-18 | Lab 5 og 6 | 16-18 | |
T5 | TE | Mandag | 10-12 | U64 | 6-12,15-20 | |
T5 | TE | Onsdag | 08-10 | U8 | 14,20-21 | |
T5 | TE | Torsdag | 08-10 | U8 | 21 | |
T6 | TE | Mandag | 08-10 | U64 | 7,15-16,18-19 | |
T6 | TE | Mandag | 08-10 | U156 | 17 | |
T6 | TE | Onsdag | 10-12 | U64 | 8-12,14,20-21 | |
T6 | TE | Torsdag | 10-12 | U8 | 6,20-21 | |
T8 | TL | Tirsdag | 10-12 | Lab 5 og 6 | 15 | |
T8 | TL | Tirsdag | 08-16 | Lab 5 og 6 | 16-18 | |
T9 | TL | Onsdag | 08-10 | Lab 5 og 6 | 15 | |
T9 | TL | Onsdag | 08-16 | Lab 5 og 6 | 16-18 | |
T10 | TL | Tirsdag | 13-15 | Lab 5 og 6 | 15 | |
T10 | TL | Torsdag | 10-18 | Lab 5 og 6 | 15-16,18 |
Kurset bygger først og fremmest på de kompetencer, der er erhvervet i førsteårskurset FF503 eller tilsvarende med et grundlæggende indhold af almen og organisk kemi. Kurset er baseret på, at de studerende er på 2. studieår af en uddannelse indenfor kemi, farmaci eller kemiteknik, således at de kan relatere kurset til andre fagdiscipliner indenfor kemi, f.eks. biokemi, spektroskopi, teknisk kemi, fysisk kemi eller uorganisk kemi.
I forhold til uddannelsernes profiler har kurset særligt fokus på (1) at skabe et solidt teoretisk grundlag i organisk kemi med henblik på at kunne planlægge syntese af kemiske stoffer til brug i f.eks. materialer, lægemidler, katalysatorer og andet, samt (2) at skabe det eksperimentelle grundlag for praktisk udførsel af kemisk syntese herunder håndtering af de sikkerhedsmæssige aspekter i et organisk synteselaboratorium.
Hermed danner kurset baggrunden for f.eks. farmaceutstuderendes videre studier indenfor medicinalkemi og lægemiddeludvikling, kemistuderendes videre studier indenfor organisk syntese, materialekemi- og nanoteknologi, og kemiingeniørstuderendes videre studier i procesteknik.
Reeksamen i samme eksamenstermin eller i umiddelbar forlængelse heraf. Eksamensformen ved reeksamen kan være en anden end eksamensformen ved den ordinære eksamen.
I træningsfasen opdyrkes kompetencer indenfor kursets centrale dele – ikke mindst opskrivning af mekanismer som grundlaget for organiske reaktioner. Eksaminatorietimerne er baseret på gruppearbejde omkring problemløsning, og i nogen grad praktiseres differentieret undervisning. I laboratorieøvelserne arbejder de studerende selvstændigt med praktiske øvelser i kemisk syntese.
I studiefasen forventes de studerende at arbejde med selvstudium af lærebogen og opgaver heri. Derudover indgår såvel skriftlige hjemmeopgaver som laboratorierapporter som centrale elementer i studiefasen, og de studerende kan forvente feedback fra en underviser på begge dele. De studerende forventes også at bruge en del af studiefasen på at samle op på træningsfasens opgaver samt et reservere en mindre del til repetition op til den skriftlige eksamen.
Kurset forventes af have en jævn belastning igennem hele semesteret.